Sunday Morning = Scones for Breakfast

scones sconesscones

På söndagar har jag tagit till vana att baka mina egna scones till frukost.
Hur lätt och smidigt som helst. Allt som behövs är mjöl, bakpulver, salt, smör & mjölk.
In i ugnen i ca 10 min och sen är det KLART!

Det klassiska är ju att äta scones med ost och marmelad men jag har faktiskt tröttnat på det så jag brukar koka ett ägg och skiva över med lite kaviar på. Super gott! Jag lovar! 
Speciellt när brödet är varmt och smöret smälter när man brer på det & ägg gulan är lite rinnig, världens godaste kombination asså! :o


Gör du nåt speciellt till frukost på söndagar?

Kommentarer
Postat av: Nikki

När jag väl orkar göra scones brukar jag också ha ägg på, faktiskt! Galet gott.

2010-02-07 @ 19:14:01
URL: http://nikkifagermyrholm.blogg.se/
Postat av: Katarina Häggqvist

Sååå gott :) bra start på dagen..

2010-02-07 @ 21:14:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0