Glassfrossa # 1

Glass

På fredagar unnar jag mig något alldelses extra, och den senaste tiden har detta varit glass.
Jag ÄLSKAR verkligen glass! & samtidigt är jag en sån person som gärna dokumenterar när jag köpt en Ben & Jerry's (epic). Jag kom därför på en asgrym idé, nämligen GLASSFROSSA! Jag kommer varje fredag (så gott jag kan) blogga om glass. Inte illa va? Jag tänker lägga upp bilder, samt betygsätta olika glassar jag prövar. Jag kommer även komma med glassiga tips som kommer göra frossan ännu godare!

Mina favorit glassar är utan tvekan Ben & Jerry's. Det finns nog inte en enda B&J som jag inte gillar. Jag har dock inte prövat alla, men det lär jag nog göra med tanke hur många fredagar det är på ett år.
Som Ben and Jerry's konsument så är det inte svårt att snart inse att det inte är lika vänligt för plånboken som det är mot smaklökarna. Därför kommer jag denna fredagen att tipsa om ett billigare sätt som är exakt lika glassigt!

Ben and Jerry's glassen är i princip en massa godsaker intryckta i en lika god glass och jag har kommit underfund med att det inte kan vara så svårt att uppnå, right?
Köp en god och billig glass t.ex. GB Glace eller SIA 0,5l för ca 12:-
Proppa sedan glassen full med din favorit choklad eller kakor.

Fredagens glass som ni kan se på bilden är ifrån LIDL. De kör på något B&J's liknande i burk. 0,5 L för 29,90:-
kanske inte så billigt men billigare än B&J's i alla fall.
Glassen finns i 5 olika smaker: Chocolate with Chocolate chip's, Cookies and Cream, Strawberry & Cream, Caramel & Cream,och Caramel Cream with Brownie
Denna fredagen bestämde jag mig för att pröva Caramel & Cream. Till detta köpte jag mitt favorit smågodis bl.a Center, Dumle & M&M's och mosade i. YUMMY!!

Jag tycker att själva grejen är att äta glassen ur förpacnkingen, det är så Amerikanskt somehow.
Så jag brukar skopa över glassen i en skål och under tiden trycka i lite godis efterhand, så att det goda ligger lite utspritt i glassen och inte bara on top. Sedan lassar jag över min lilla blandning ner i orginal byttan igen. Då har den hunnit smälta lite. Just the way I like it ;)

Kommentarer
Postat av: madde

smart som fan där jenni :D

ska pröva snarast, ser väldigt mumsigt ut möhöhö! :)

2010-01-25 @ 21:21:52
Postat av: Katarina Häggqvist

Smaskens....! :)

2010-01-27 @ 19:20:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0